En iyi diziler
Genel / admin

Akü sıcakta mı çabuk ölür, soğukta mı?

11 ay önce

Araç aküleri bilinenin aksine sıcakta daha verimsizdir, daha çabuk deşarj olur ve arıza yapma ihtimali çok daha fazladır. Fakat neden soğuk günlerde aküleri daha fazla değiştiririz?

Bunun açıklaması şu şekildedir.

Her akünün fabrika çıkışından itibaren belli bir ömrü vardır. Akülerin içine asitli su konulduktan sonra geri sayım başlar. Bu ömrü kısaltan bir çok etmen vardır. Bunlardan bazıları :

& Gün içinde çok sayıda marş basılması. (Fırın araçları gibi sürekli durup çalıştırılan araçlarda olduğu gibi)

& Aracın zor çalışmasından dolayı her seferinde uzun süre marş basılması.

& Akünün deşarj (boş) durumda bekletilmesi. (Özellikle uzun süre kullanılmayan araçlarda görülür)

& Akünün sürekli şarj – deşarj duruma geçirilmesi. (bir doldurulup bir boşaltılması)

& Akünün yüksek şarja maruz bırakılması. (Şarj sistemi arızasından, genellikle de regulatör arızasından kaynaklanır. Akünün patlamasına da neden olabilir.)

& Şarj sistemi arızası nedeniyle akülerin yeterince şarj olmaması.

& Akünün çok vibrasyonlu ortamda bulunması. (sürekli bozuk yollarda araç kullanılması)

& Akünün tozlu ve yağlı ortamda kullanılıp havalandırma deliklerinin tıkalı olması. (akü patlamasına sebep olabilir)

& Olması gerekenden daha düşük güçte akü kullanılması. (75 amper yerine 60 amper kullanılması gibi)

& Çift akülü (24 volt) araçlarda akünün birinden akım çekilerek 12 voltluk bir cihaz çalıştırılması.

& Araca ilave tesisat bağlanarak (müzik – ışık sistemi vs) akünün yetersiz beslenmesine sebep olunması.

& Akünün çok sıcak ortamda çalıştırılması. (Bazı panelvan araçlarda akünün, motorun üstünde konuşlandırılmış olması)

& Akünün çok fazla çalıştırılması, dolayısıyla gün içinde çok uzun süre şarja maruz kalması.

& Çok soğukta marş basılması dolayısıyla, yağı donmuş aracın çalışmamasından dolayı akünün zorlanması.

Yukarıda sayılan sebepler akünün ömrünü azaltan sebeplerdir. Yalnız şu da var ki, en ideal koşullar sağlansa dahi akünün ömrü dolunca arızalanacaktır.. Bu ömrü artırmanın imkanı yoktur fakat ömrü kısaltan sebepler azaltılarak aküden en uzun süre verim almak mümkündür. Akü fabrika çıkışında maksimum performansa sahiptir. Günler geçtikçe kullanılsa da kullanılmasa da performansı giderek zayıflar. Ömrünün sonlarına geldiğinde de gücü aracı çalıştırmaya yetmez hale gelir. Bu durumda aküyü değiştirmekten başka çare yoktur. Çok soğuk havalarda aracın motor yağı sertleşir, motorun dönmesi zorlaşır. Bu da, ömrünün sonlarında olan ve hava sıcakken motoru döndürmeye gücü yetecek olan akünün gücünün, motoru döndürmeye yetmemesine sebep olabilir. Yani, soğukta akü aslında daha verimli olsa da akünü gücü donmaya yüz tutmuş motoru döndürmeye yetersiz kalır. Akü arızasından değil, aracın zor çalışması yüzünden akü değişir. Akü değiştirildiğinde ise yeni akü fabrikadan yeni çıktığı için daha güçlü olduğundan donmuş aracı çalıştırmaya yeter.



Yasin UYSAL

Genel / admin

Akü sıcakta mı çabuk ölür, soğukta mı?

11 ay önce

Araç aküleri bilinenin aksine sıcakta daha verimsizdir, daha çabuk deşarj olur ve arıza yapma ihtimali çok daha fazladır. Fakat neden soğuk günlerde aküleri daha fazla değiştiririz?

Bunun açıklaması şu şekildedir.

Her akünün fabrika çıkışından itibaren belli bir ömrü vardır. Akülerin içine asitli su konulduktan sonra geri sayım başlar. Bu ömrü kısaltan bir çok etmen vardır. Bunlardan bazıları :

& Gün içinde çok sayıda marş basılması. (Fırın araçları gibi sürekli durup çalıştırılan araçlarda olduğu gibi)

& Aracın zor çalışmasından dolayı her seferinde uzun süre marş basılması.

& Akünün deşarj (boş) durumda bekletilmesi. (Özellikle uzun süre kullanılmayan araçlarda görülür)

& Akünün sürekli şarj – deşarj duruma geçirilmesi. (bir doldurulup bir boşaltılması)

& Akünün yüksek şarja maruz bırakılması. (Şarj sistemi arızasından, genellikle de regulatör arızasından kaynaklanır. Akünün patlamasına da neden olabilir.)

& Şarj sistemi arızası nedeniyle akülerin yeterince şarj olmaması.

& Akünün çok vibrasyonlu ortamda bulunması. (sürekli bozuk yollarda araç kullanılması)

& Akünün tozlu ve yağlı ortamda kullanılıp havalandırma deliklerinin tıkalı olması. (akü patlamasına sebep olabilir)

& Olması gerekenden daha düşük güçte akü kullanılması. (75 amper yerine 60 amper kullanılması gibi)

& Çift akülü (24 volt) araçlarda akünün birinden akım çekilerek 12 voltluk bir cihaz çalıştırılması.

& Araca ilave tesisat bağlanarak (müzik – ışık sistemi vs) akünün yetersiz beslenmesine sebep olunması.

& Akünün çok sıcak ortamda çalıştırılması. (Bazı panelvan araçlarda akünün, motorun üstünde konuşlandırılmış olması)

& Akünün çok fazla çalıştırılması, dolayısıyla gün içinde çok uzun süre şarja maruz kalması.

& Çok soğukta marş basılması dolayısıyla, yağı donmuş aracın çalışmamasından dolayı akünün zorlanması.

Yukarıda sayılan sebepler akünün ömrünü azaltan sebeplerdir. Yalnız şu da var ki, en ideal koşullar sağlansa dahi akünün ömrü dolunca arızalanacaktır.. Bu ömrü artırmanın imkanı yoktur fakat ömrü kısaltan sebepler azaltılarak aküden en uzun süre verim almak mümkündür. Akü fabrika çıkışında maksimum performansa sahiptir. Günler geçtikçe kullanılsa da kullanılmasa da performansı giderek zayıflar. Ömrünün sonlarına geldiğinde de gücü aracı çalıştırmaya yetmez hale gelir. Bu durumda aküyü değiştirmekten başka çare yoktur. Çok soğuk havalarda aracın motor yağı sertleşir, motorun dönmesi zorlaşır. Bu da, ömrünün sonlarında olan ve hava sıcakken motoru döndürmeye gücü yetecek olan akünün gücünün, motoru döndürmeye yetmemesine sebep olabilir. Yani, soğukta akü aslında daha verimli olsa da akünü gücü donmaya yüz tutmuş motoru döndürmeye yetersiz kalır. Akü arızasından değil, aracın zor çalışması yüzünden akü değişir. Akü değiştirildiğinde ise yeni akü fabrikadan yeni çıktığı için daha güçlü olduğundan donmuş aracı çalıştırmaya yeter.



Yasin UYSAL

Genel / admin

Sizlere Truvax’ı Sunuyoruz.

2 sene önce

Kurumsallığı, kalite, uygun fiyat, servis garantisi ile taçlandırdık…

Genel / admin

Kış Geliyor !

3 sene önce

Yaklaşan kış mevsimi nedeniyle hava koşullarının sertleşmesiyle birlikte araçlarınızın akülerinde boşalma, çalışmama gibi durumlarla karşılaşmamanız için havalar iyice sertleşmeden bir kontrol amaçlı sizi işletmemize davet etmekteyiz. Truvax Akü Sizlere Hizmet İçin Kuruldu.

Genel / admin

Akünüz Yolda Bırakmasın.

3 sene önce

Akünüzü kontrolden geçirin. Akülerin suyunun kontrol edilmesi çok önemli. Şarj dinamosu yılda bir kez revize ettirmeli. Bir akünün maksimum ömrü 3 yıl. Bu beni 4-5 yıl daha götürür derseniz bir gün ansızın sizi yolda bırakabilir. Gelelim fren konusuna. Fren denince akla hep balatalar gelir fakat fren sisteminde sadece balatalar değil sistemin tamamı kontrol edilmeli. Zaten […]

Akü / admin

Start-Stop Teknolojisi

3 sene önce

Trafikte gereksiz yere motorun çalışmasının önüne geçen start-stop sisteminin faydalarının başında yakıt tasarrufu gelir. Çünkü bekleme süresi boyunca motor çalışmayacağı için yakıt harcamasına da gerek kalmaz. Özellikle şehir içi bölgeler için araç start-stop sisteminin %15’e kadar tasarruf sağladığı söylenebilir. Kırmızı ışıkta bekleme süresini ortalama 1 dakika kabul edersek ve günde 5 kere kırmızı ışıkta beklediğinizi […]

Akü / admin

Akü Bakımı

3 sene önce

Öncelikle Akümülatörlerin üzerinde bulunan eleman toz kapağı dediğimiz kapakçıkları açalım. (tekte olabilir ayrı ayrı kapakta olabilir) 1-Akümülatörün içerisine bu elemanlardan baktığımızda sıvı yerine plakaları görüyorsak sıvı [elektrolit] seviyesi azalmış demektir. Plakaların üzerini kapatacak şekilde rakamsal değer vermek gerekirse 1 cm kadar kapatacak şekilde safsu ilavesi yapmamız gerekir. 2- Eleman toz kapaklarına baktığımızda iğne deliği kadar […]

Akü / admin

Akü Bileşenleri

3 sene önce

Plakalar : Akümülatörlerin enerji vermesini sağlayan en önemli parça, plakalardır. İki çeşit plaka bulunur;artı ve eksi plakalar. Plakanın iskeleti ızgaradır. Izgaralar düşük miktarlarda antimuan içeren alaşım kurşundan dökülür. Izgaranın döküm yöntemi ve kalıp dizaynı plakanın özelliklerini etkileyen faktörlerdir. Izgaranın üzerinin farklı nitelikteki hamurlarla sıvanması ile artı ve eksi plakalar elde edilir. Artı plakalar akımı veren […]

Akü / admin

Akü Lambası Neden Yanar

3 sene önce

Aracınız çalışır vaziyette iken, akü lambası yanıyor ise, aküden gücü alarak, motorun çalışmasına yardımcı olan, V kayışının kopması ya da gevşemesi durumu da olabilir. Truvax Akü kablo bağlantılarının, gevşek olup olmadığını, kontrol etmeniz gerekir. Şarj dinamosu kablolarının, kopuk olma ihtimalide yüksektir.

Akü / admin

Akü Lambası Kırmızı Yanıyor

3 sene önce

Aracınızda oluşan bu sorunun birçok nedeni olabilir. Bu nedenleri sıralarsak, ilk aklınıza gelmesi gereken konu, akünüzün bitmiş olabileceğidir. İkici olarak aklınıza gelebilecek sorun ise aracınızın şarj dinamosunun arızalanması olacaktır. Kendi imkanlarınızla bu arızaları gidermeniz, oldukça zordur. Ancak, bir oto elektrik tamircisi, bu sorunun çözülmesinde, size yardımcı olabilir. Şarj dinamosunun kömürü bitmiş ve o nedenden dolayı, […]

Akü / admin

Akü Kablosu Nasıl Bağlanır

3 sene önce

Ara kablosunun (+) ucunu deşarj olmuş akünün (+) kutbuna bağlayın. Ara kablosunun diğer (+) ucunu diğer araçtaki akünün (+) kutbuna bağlayın. Ara kablosunun negatif (-) ucunu diğer araçtaki akünün negatif (-) kutbuna bağlayın. ARA KABLOSUNUN NEGATİF (-) UCUNU SON OLARAK AKÜSÜ DEŞARJ OLMUŞ ARACIN MOTOR BLOKUNA, AKÜDEN VE KARBÜRETERDEN UZAK BİR YERE BAĞLAYIN. Kabloların fan […]